ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΕΣ & ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Είναι σημαντική η συσκευασία στο μάρκετινγκ; Που μπορώ να βρώ πληροφορίες για θέματα συσκευασίας προϊόντων;

11/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Η συσκευασία είναι πολύ σημαντική για την προβολή, πώληση και  διακίνηση των προϊόντων, δεν έχει απλά διακοσμητικό ρόλο αλλά και ουσιαστικό, υποστηρίζοντας την εικόνα του προϊόντος και προσφέροντας προστασία και ασφαλή διακίνηση. Η συσκευασία δεν είναι απλά ένα κουτί, μια φιάλη ή μια  τσάντα μέσα στην οποία συσκευάζεται ή μεταφέρεται το προϊόν, αλλά ένα «προϊόν» που έχει παραχθεί βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κανόνων για να διασφαλίσει την ποιότητα και την ασφαλή διακίνηση ενός προϊόντος.

Μια επιχείρηση σχεδιάζοντας τη συσκευασία των προϊόντων της θα πρέπει να λάβει υπόψη της τους εξής παράγοντες πριν αποφασίσει:

  • Τεχνικά χαρακτηριστικά: σχεδιασμός, σχήμα, υλικά κατασκευής, αντοχή στις κλιματολογικές συνθήκες, ευκολία και σταθερότητα στις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης, διακίνησης, αποθήκευσης και έκθεσης, προσαρμογής στους επίσημους κανόνες και νομοθετικές ρυθμίσεις
  • Ελκυστικότητα: μέγεθος, σχήμα, κατάλληλος χρωματισμός, σφραγίδα ποιότητας και σχεδιασμός ετικέτας (επιγραφής)
  • Στοιχεία ταυτότητας: σχήμα, χρώμα, ετικέτα, σήμα κατατεθέν
  • Πληροφορίες: περιγραφή προϊόντος, σύνθεση περιεχομένου, οδηγίες χρήσης
  • Παροχή υπηρεσιών: το είδος των υπηρεσιών που προσφέρονται από τα ανταγωνιστικά προϊόντα - παράδοση, εγκατάσταση, προετοιμασία, κύρια μέρη και εξαρτήματα, εκπαίδευση για τη χρήση, επισκευές, ανταποδοτικά αγαθά.

Ένα ωραίο σχέδιο, με υλικά ποιότητας θα ελκύσει τη προσοχή του καταναλωτή για να δεί και να εξετάσει από κοντά το προϊόν, που είναι ένα από τα βήματα μέχρι να αποφασίσει την αγορά του.  Η συσκευασία του προϊόντος στο ράφι θα πρέπει αμέσως να κερδίσει την προσοχή του καταναλωτή για να το διακρίνει, δηλ η συσκευασία  οφείλει να βοηθήσει τον καταναλωτή για να:

  • Ξεχωρίσει το προϊόν ανάμεσα σε άλλα ανταγωνιστικά
  • Κάνει αντιληπτό το είδος του προϊόντος
  • Τραβήξει το ενδιαφέρον του ώστε να μάθει περισσότερα για το προϊόν
  • Βρει εύκολα τις οδηγίες χρήσης και πληροφορίες για το περιεχόμενο της συσκευασίας
  • Εξηγήσει γιατί το προϊόν του είναι χρήσιμο
  • Πείσει τον καταναλωτή να το αγοράσει.

Ξεκινώντας το σχεδιασμό της συσκευασίας ενός προϊόντος, χρειάζεται προσοχή στις διαστάσεις. Οι διαστάσεις και τα υλικά της συσκευασίας θα πρέπει να εξυπηρετούν το μέγεθος, το βάρος και την αντοχή του προϊόντος, την προστασία κατά την μεταφορά, την εύκολη απομάκρυνση της συσκευασίας, την αποθήκευση πολλών συσκευασιών του προϊόντος καθώς και τις ειδικότερες απαιτήσεις που ορίζουν οι διατάξεις για τις διάφορες κατηγορίες προϊόντων.

Όσο πιο απλό είναι το σχέδιο της συσκευασίας τόσο πιο ελκυστική και σύγχρονη είναι. Κατά το σχεδιασμό ορίστε ένα ισχυρό στοιχείο που να έχει άμεση σχέση με τη ταυτότητα του προϊόντος και αποφύγετε την υπερβολή και τη περιπλοκότητα σε γραφικά στοιχεία:

  • Περιορίστε τις πληροφορίες στις απολύτως απαραίτητες με ευανάγνωστη γραμματοσειρά. Οι περισσότεροι καταναλωτές δυσκολεύονται να διαβάσουν γρήγορα πληροφορίες με μικρά γράμματα.
  • Να είσθε σύντομοι και ουσιαστικοί.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα σχέδια,οι γραφιστικές παραστάσεις, τα χρώματα και οι εικόνες που χρησιμοποιείτε υποστηρίζουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και ότι αποτελούν ενιαία εικόνα.

Το πλέον συνηθισμένο είδος συσκευασίας είναι οι τσάντες καταστημάτων λιανικού εμπορίου. Οι τσάντες αυτές εξυπηρετούν αφενός μια χρηστική ανάγκη αλλά ταυτόχρονα προβάλλουν τη ταυτότητα και το χαρακτήρα μιας επιχείρησης. Ο σκοπός τους είναι διαφορετικός διότι προορίζονται για τη διευκόλυνση της μεταφοράς προϊόντων που έχουν ήδη ή όχι δική τους συσκευασία.Οι επιχειρηματίες κατά τη παραγγελία τσαντών συσκευασίας θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής: 

  • Είδος προϊόντων
  • Μεγέθη προϊόντων που διαθέτει η επιχείρηση
  • Βάρος προϊόντων
  • Το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Οι επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος οφείλουν να λάβουν υπόψη τους ότι οι ξένοι πελάτες συνήθως επιθυμούν να κρατήσουν μια ωραία τσάντα μεταφοράς, οπότε η αναγραφή του λογοτύπου, των στοιχείων της επιχείρησης σε Αγγλική ή άλλη ξένη γλώσσα είναι επιθυμητή.
  • Η τσάντα ως έμμεση διαφήμιση της επιχείρησης. Οι καταναλωτές μετά την αρχική χρήση και εφόσον η τσάντα είναι σε καλή κατάσταση τη χρησιμοποιούν πάλι. Η τσάντα για να ξεχωρίσει στο δρόμο θα πρέπει να έχει ελκυστική εμφάνιση, με το λογότυπο και τα στοιχεία της επιχείρησης.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους κανονισμούς, τα υλικά, και εταιρείες συσκευασίας θα βρείτε στους εξής ιστοτόπους:

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΛΙΚΩΝ & ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ (ΣΥΒΙΠΥΣ)

Διαπιστευμένα Εργαστήρια και Υπηρεσίες για τη Συσκευασία
Τρόφιμα για συγκεκριμένες ομάδες
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ-Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού