ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΕΣ & ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποια είναι το οφέλη της εφαρμογής ενόςσυστήματος τυποποίησης;

11/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Ο επιχειρηματίαςέχει να αποκομίσει πολλά οφέλη εάν πριν την έναρξη μιας νέας δραστηριότητας ή σχεδιασμού βελτίωσης υπάρχουσας, επιλέξει  να εξετάσει ποια μέσα και τεχνικές μπορούν να αξιοποιηθούν υπέρ της επιχείρησης ώστε να διαμορφώσει ανάλογα τη στρατηγική του.

  • Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών της,  την αξιοπιστία της, τη διασφάλιση της αποτελεσματικής διαχείρισης και του συντονισμού των ενεργειών της επιχείρησης.  Το σύστημα διαχείρισης ποιότητας εγγυάται ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρέχονται στους πελάτες μιας επιχείρησης πληρούν τις βασικές προδιαγραφές ποιότητας .μέσω της.
  • Η διασφάλιση της ποιότητας εφαρμόζεται σε όλες τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης, ανεξάρτητα από το μέγεθος της, και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν,  για να ελεγχθεί η ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών της. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλες οι δραστηριότητες της επιχείρησης επιβλέπονται συνεχώς και ότι υλοποιούνται βάσει προτύπων που έχει προαιρετικά αποδεχθεί η επιχείρηση.

O όρος ποιοτικός έλεγχος/διασφάλιση της ποιότητας σημαίνει το σύνολο των ενεργειών που έγιναν ώστε να διασφαλισθεί ότι όλα τα στάδια του ελέγχου ποιότητας εφαρμόστηκαν σωστά, εξασφαλίζοντας τη συνεχή παραγωγή ποιοτικών προϊόντων/υπηρεσιών. Η διασφάλιση ποιότητας δεν είναι απλά μια τυπική διαδικασία, αλλά μια δυναμική ενέργεια διότι πέρα από τον τακτικό έλεγχο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σύστημα διαχείρισης, περιλαμβάνει σχόλια και προτάσεις για τη βελτίωση, την ανάπτυξη και την καλύτερη κατανόηση των λειτουργιών της επιχείρησης, με τελικό στόχο τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών.

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, στην Ολική ποιότητα, ουσιαστικά εξασφαλίζεται η επιβίωση μιας επιχείρησης στο σημερινό, άκρως ανταγωνιστικό, περιβάλλον.Στοχεύει στη συνεχή ενημέρωση για τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες των πελατών, η τεχνολογική εξέλιξη, η παρακολούθηση του ανταγωνισμού και η συνεχής βελτίωση των προϊόντων και των διεργασιών μιας επιχείρησης. Μια επιχείρηση μπορεί να επιτύχει τη συνεχή της βελτίωση και την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών της, του προσωπικού της, της κοινότητας εντός της οποίας λειτουργεί, αν εφαρμόζει τις βασικές αρχές διοίκησης, όπως την εστίαση στον πελάτη και τις ανάγκες του, τη χρηστή ηγεσία, την ενεργητική συμμετοχή του προσωπικού σε όλες τις λειτουργίες της, στηβελτίωσηστη λήψη αποφάσεων, τις σχέσεις αμοιβαίου οφέλους με προμηθευτές και συνεργάτες. Πέρα όμως από οποιοδήποτε σύστημα ποιότητας,η στάση του ανθρώπινου παράγοντα είναι καθοριστική: Ένα πλατύ χαμόγελο προσθέτει πόντους στην Ποιότητα!