ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΕΣ & ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί η εφαρμογή συστημάτων ποιότητας θα βοηθήσει σε βάθος χρόνου την επιχείρηση μου;

11/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Η επιβίωση των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων βασίζεται μεταξύ άλλων στο ότι διαθέτουν ευελιξία και έχουν τη δυνατότητα να παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες ποιότητας. Η σταθερότητα της ποιότητας και των χαρακτηριστικών του προϊόντος είναι πολύ σημαντικά για την είσοδο και την επικράτηση του προϊόντος στην αγορά. Η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης της Ποιότητας αποτελεί ένα από τα πλέον κατάλληλα εργαλεία για όλες τις επιχειρήσεις.

Υπάρχουν διάφορα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας (QualityManagement Systems). Η εφαρμογή των προτύπων διαχείρισης της ποιότητας είναι γενικά προαιρετική, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά.Απαιτείται όμως συνεχής δέσμευση της διοίκησης και του προσωπικού της επιχείρησης στην εφαρμογή του. Υπάρχουν διαφορετικά Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας για τους διάφορους τομείς λειτουργίας μιας επιχείρησης που αφορούν την περιβαλλοντική διαχείριση, τη διαχείριση της εργασιακής ασφάλειας και υγείας, τη διαχείριση της ασφάλειας των τροφίμων, τη διαχείρισης της ασφάλειας υπηρεσιών τεχνολογίας πληροφοριών, κ.α.

Το πρότυπο που χρησιμοποιείται ως οδηγός στην πορεία μιας επιχείρησης για την διασφάλιση ποιότητας αλλά και ως μέτρο για την αξιολόγησή της είναι το ISO 9001:2008.Το πρότυπο περιέχει γενικές οδηγίες για την πορεία που καλείται να ακολουθήσει μια επιχείρηση για την εγκαθίδρυση του συστήματος διαχείρισης ποιότητάς της και όχι εξειδικευμένες προδιαγραφές.

Τα Συστήματα Διαχείρισης μπορούν να εφαρμόζονται σε όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το είδος, το μέγεθος και το παρεχόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να αναπτυχθούν από την ίδια την επιχείρηση που τα εφαρμόζει ή από τρίτους (π.χ.συμβούλους επιχειρήσεων) ως εργαλεία αξιολόγησης σε σχέση με προκαθορισμένους στόχους. Το σύστημα ποιότητας είναι για τις πολύ μικρές και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις, που στοχεύουν στη παροχή προϊόντων ή υπηρεσιών ποιότητας, ένα εξαιρετικό εργαλείο που:

  • δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και εφαρμοστεί από οποιαδήποτε επιχείρηση μικρή ή μεγάλη
  • προτείνει τρόπους οργάνωσης και παρέχει στοιχεία που μπορούν εύκολα να αναπτυχθούν από κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα από τις δραστηριότητές της
  • δίνει σε κάθε επιχείρηση τη δυνατότητα να το προσαρμόσει στις ιδιαιτερότητες της και  ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες της
  • υποχρεώνει την επιχείρηση να ακολουθήσει προδιαγεγραμμένες απαιτήσεις για να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει
  • διευκολύνει στην αναγνώριση των διεργασιών και κατευθύνει την επιχείρηση σε ανάπτυξη μεθόδων μέτρησης και αξιολόγησης
  • δεσμεύει την επιχείρηση σε συνεχή βελτίωση (ορθότερη διαχείριση πόρων, τυποποίηση εργασιών-ενεργειών και ελεγχόμενη παρακολούθησή τους, εξοικονόμηση χρόνου, μείωση κόστους λειτουργιών, αύξηση παραγωγικότητας, διεξαγωγή εσωτερικών ελέγχων, ανασκόπηση κλπ.)