ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΕΞΑΓΩΓΕΣ

Υπάρχουν προγράμματα υποστήριξης των εξαγωγικού μάρκετινγκ των πολύ μικρών και μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων;

16/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Κατά την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013 στο  ΕΣΠΑ λειτούργησε το πρόγραμμα ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ με το οποίο ενισχύθηκαν πολλές Εξαγωγικές επιχειρήσεις για να αναπτύξουν τα δίκτυα τους και κυρίως να υποστηρίξουν τις προσπάθειές τους στο μάρκετινγκ.

Το πρόγραμμα αφορούσε σε:

  • Μεμονωμένες Υφιστάμενες και Νέες Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς της μεταποίησης, των κατασκευών και των υπηρεσιών
  • Υφιστάμενες και Νέες Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς του Εμπορίου
  • Υφιστάμενες μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς της μεταποίησης, κατασκευών υπηρεσιών
  • Ομάδες (τουλάχιστον τριών) υφιστάμενων ή / και Νέων Πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων (Clusters)

Οι επιλέξιμες δραστηριότητες συνοπτικά ήταν οι ακόλουθες:

  • Ενέργειες σχεδιασμού και πιστοποίησης προϊόντων και συσκευασίας
  • Δαπάνες πληροφορικής / τηλεπικοινωνιών
  • Ενέργειες προβολής και προώθησης σε αγορές – στόχους
  • Ενέργειες Τεχνικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
  • Προστασία ή απόκτηση και χρήση πατεντών, πνευματικής ιδιοκτησίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας
  • Ανάπτυξη εξειδικευμένου προσωπικού  και ανθρωπίνων πόρων

Όπως είναι ευνόητο,η προσπάθεια προβολής του εξαγώγιμων προϊόντων σε νέες αγορές, απαιτεί συστηματική και συντονισμένη προσπάθεια, σωστό σχεδιασμό, δικτύωση και συνεχή βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών. Όπως αναφέρεται στηντρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020 και συγκεκριμένα στο «Σύμφωνο Εταιρικής σχέσης – ΕΣΠΑ 2014-2010» παρεμφερές πρόγραμμα λόγω της σπουδαιότητας που έχουν οι Εξαγωγές για την Οικονομία της Χώρας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Συγκεκριμένα - μεταξύ των άλλων – οι χρηματοδοτικές προτεραιότητες του νέου ΕΣΠΑ περιλαμβάνουν:

  • Την Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, την μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα, με αιχμή την καινοτομία και αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας
  • Ειδικότερα για τον αγροδιατροφικό τομέα ένας από τους στόχους που έχουν τεθεί αφορά την βελτίωση της εξαγωγικής δραστηριότητας και η μείωση του ελλείματος του εμπορικού ισοζυγίου

Για τον κλάδο των τροφίμων και ποτών – ο οποίος είναι από τους σημαντικότερους στις εξαγωγές μας - παρά το δυσμενές περιβάλλον υπάρχουν προοπτικές δεδομένου ότι όπως αναφέρεται σε σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, (http://iobe.gr/docs/research/RES_05_B_01022012REP_GR.PDF) από το σύνολο των κλάδων τόσο της ελληνικής όσο και της Ευρωπαϊκής οικονομίας, ο διατροφικός επέδειξε την ισχυρότερη αντοχή. Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των τροφίμων στη Χώρα μας έρχεται αντιμέτωπος με πολλά  εσωτερικά προβλήματα, υπάρχουν ευκαιρίες για ανάκαμψη με κύριες αιχμές:

  • Την εξαγωγική δραστηριοποίηση,
  • την αξιοποίηση των παραδοσιακών ελληνικών τροφίμων,
  • την οργανωμένη προώθηση τους,
  • Συνεργίες σε όλη την αλυσίδα αξίας
  • Την δημιουργία ταυτότητας

Επιπλέον η συνεργία που δημιουργείται με τον τουρισμό είναι προφανής, όταν μάλιστα λόγω και της μεγάλης αύξησης των επισκεπτών των δύο τελευταίων ετών, η επαφή τους με την ελληνική κουζίνα και την γαστρονομία μας  δημιουργεί εν δυνάμει καταναλωτές στις Χώρες τους.