ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΕΞΑΓΩΓΕΣ

Για ποιους λόγους θα στραφεί μια μικρή επιχείρηση στις εξαγωγές;

16/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Για τις πολύ μικρές και μικρό-μεσαίες επιχειρήσεις των Κυκλάδων, ο προσανατολισμός στις αγορές του εξωτερικού αποτελεί μία επιβεβλημένη επιλογή, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που είναι συνδεδεμένα με το μέγεθος της τοπικής αγοράς, την έλλειψη αξιόπιστου συστήματος μεταφορών με χαμηλό κόστος, τη μικρή κλίμακα παραγωγής.  

Με τη βοήθεια των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών, οι επιχειρήσεις των Κυκλάδων μπορούν να υποστηριχθούν προκειμένου να ξεπεράσουν τις δυσκολίες στις συναλλαγές τους με άλλες χώρες της ΕΕ αλλά και τρίτες χώρες εκτός ΕΕ και να αρχίσουν εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών. 

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα και να αναπτυχθούν στη διεθνή αγορά.  Οι προσφερόμενες υπηρεσίες παρέχουν ενημέρωση για εξαγωγικές ευκαιρίες, στατιστικά στοιχεία, πιθανούς πελάτες εξωτερικού, εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές κ.α.

Προηγουμένωςόμως, ο επιχειρηματίας οφείλει να διερευνήσει τους επιχειρηματικούς του στόχους, να ενημερωθεί για τα προβλήματα και να γνωρίσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης της επιχείρησής του που προσφέρει η εξαγωγική δραστηριότητα. Τα πλεονεκτήματα και οι ευκαιρίες που έχει μια επιχείρηση από την εξαγωγή των προϊόντων της μπορεί να είναι οι ακόλουθες:

  • Αύξηση των πωλήσεων, εφόσον το προϊόν αρχίσει να γίνεται γνωστό σε ξένες αγορές ή βρεθεί αγορά που το προϊόν της επιχείρησης καλύπτει μια ανάγκη που δεν είχε καλυφθεί μέχρι τότε και θεωρείται μοναδικό ή σπάνιο
  • Μείωση της εξάρτησης της επιχείρησης από την τοπική/εγχώρια αγορά, της οποίας η πορεία επηρεάζει άμεσα την επιχείρηση
  • Απόκτηση τεχνογνωσίας, που μπορεί να αφορά νέους τρόπους παραγωγής, νέα προϊόντα, νέους τρόπους συσκευασίας, μεταφοράς, διασφάλισης ποιότητας, προβολής κλπ.
  • Ενδυνάμωση της θέσης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά, εφόσον έχει επιτύχει στις ξένες αγορές, ανάμεσα σε πληθώρα άλλων προϊόντων
  • Οικονομίες κλίμακας, εφόσον η αγορά των προϊόντων θα μεγαλώσει, θα εισαχθούν νέα αποτελεσματικότερα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης πόρων 
  • Αύξηση των κερδών της επιχείρησης, που υπό προϋποθέσεις μπορεί να επιτευχθεί σχετικά γρήγορα