ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ / ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Μπορώ να εντάξω τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας ή Α.Π.Ε. (greenenergy) στο κατάλυμα/επιχείρηση μου;

16/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Οι επιχειρηματίες που θα υιοθετήσουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας στις επιχειρήσεις τους,  θα έχουν σημαντικά οφέλη καθώς θα μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος με γρήγορη απόσβεση της επένδυσης, ενώ μπορούν με την κατάλληλη προβολή να προσελκύσουν και μια νέα κατηγορία τουριστών με οικολογική συνείδηση, που συνήθως προέρχονται από χώρες με υψηλότερο κατά κεφαλή εισόδημα.

Τρείς είναι οι ενεργοβόροι τομείς στα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις: ο φωτισμός, η θέρμανση και ο κλιματισμός. Σήμερα υπάρχουν συγκεκριμένες εφαρμογές, οι οποίες στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης ρεύματος και ενέργειας. Τα οφέλη από τις νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και τους τρόπους εφαρμογής τους στα τουριστικά καταλύματα, μπορούν να αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι από το Επιμελητήριο Κυκλάδων, τον ΣΕΤΕ, την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων, τη Περιφέρεια Ν. Αιγαίου.

Παραδείγματα υιοθέτησης τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας υπάρχουν πολλά όπως:

  • Αντικατάσταση φωτισμού με άλλο σύστημα (φωτιστικά σώματα) εξοικονόμησης ενέργειας
  • Πρόγραμμα ανακύκλωσης υλικών συσκευασίας
  • Χρήση ΑΠΕ (συμπληρωματικά)
  • Συστήματα αυτόματης διακοπής παροχής ρεύματος σε συσκευές (κλιματιστικά κ.α.)ή και χρήση  φωτοκύτταρων
  • Ανακύκλωση μπαταριών (πρόγραμμα ΑΦΗΣ)
  • Ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
  • Ανακύκλωση χαρτιού και μελάνης στα σημεία κατανάλωσης
  • Ενημέρωση πελατών και οδηγίες χρήσης για εξοικονόμηση ενέργειας

Ας σημειωθεί ότι η επένδυση για «πράσινες» δράσεις έχει σχετικά γρήγορη απόσβεση, ενώ υπάρχουν και εθνικά προγράμματα (π.χ. ΕΣΠΑ, Εξοικονομώ) στα οποία μπορούν να ενταχθούν τέτοιου είδους επενδύσεις. Για μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα, η επένδυση στον πράσινο τουρισμό αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος ποιότητας δεδομένου ότι αναπτύσσεται ραγδαία η προτίμηση σε επιχειρήσεις  με «οικολογική ευαισθησία»