ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ / ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ στον Τουρισμό (DigitalStrategy& Social Media)

16/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Το διαδικτυακό μάρκετινγκ και η χρήση των διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων (Social Media) έχουν γίνει ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αλληλεπίδρασης με τον πελάτη και θεωρούνται από τα βασικότερα στοιχεία που έχουν αντίκτυπο στην οργανική και ιεραρχική αναζήτηση για ένα ξενοδοχείο ή άλλη επιχείρηση στον χώρο του τουρισμού. Οι επιχειρήσεις που επωφελούνται από αυτού του είδους την τάση, βλέπουν σημαντικά οφέλη στο πλαίσιο της online τοποθέτησης  (onlineplacement) και των εσόδων.

Οι σημαντικότεροι λόγοι  που εξηγούν, γιατί κάθε επιχείρηση στο τομέα του τουρισμού, η οποία ενδιαφέρεται να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα του διαδικτυακού της μάρκετινγκ,  θα πρέπει να δημιουργήσει και να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τα Social Media είναι οι εξής:

  • Τα Social Media είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία του internetmarketingγια την προσέλκυση νέων χρηστών. Για παράδειγμα, το Facebook έχει περίπου 1,5 δισ.χρήστες, από τους οποίους τουλάχιστον το 60% συνδέεται στο Facebook σε καθημερινή βάσηκαι ένα σημαντικό μέρος αυτού από εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας (πηγή: www.facebook.com)
  • Τα Social Media  δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας  μίας 1:1 σχέσης με τον πελάτη, μέσω της οποίας το ξενοδοχείο έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει feedback σε τακτική βάση και να παρακολουθεί πώς ο πελάτης αντιδρά στα εκάστοτε μηνύματα
  • Κάθε πλατφόρμα κοινωνικών δικτύων παρέχει σήμερα τη δυνατότητα να ενημερώνεται, ο κάτοχος λογαριασμού σύνδεσης σε αυτή, για την απήχηση που έχει το περιεχόμενο του στους «φίλους» και το ευρύτερο κοινό, με απλά αναλυτικά στατιστικά στοιχεία
  • Τα σχόλια των καταναλωτών και το περιεχόμενο  που παράγεται από τον χρήστη  συνεχίζουν να κυριαρχούν στα socialmedia.Παράδειγμα η κυριαρχία του tripadvisorστις προτιμήσεις των τουριστών(www.tripadvisor.com.gr/)‎
  • Τα σχόλια και η κριτική των πελατών –από τις εμπειρίες τους- έχουν μεγάλη σημασία για τα ξενοδοχεία και άλλες μονάδες τουριστικού ενδιαφέροντος, διότι λόγω της δυνατότητας διασύνδεσης των socialmedia, είναι δυνατόν να κοινοποιηθούν ευρύτερα σε άλλα κανάλιαστα οποία είναι εγγεγραμμένοι «φίλοι» και λοιποί χρήστες
  • Τα Social Media δίνουν τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες και τους μάνατζερ των ξενοδοχειακών μονάδων να καθιερωθούν ως ειδικοί (experts) στην αγορά τους, με τις απαντήσεις τους και τη δημοσίευση ενδιαφέροντοςπεριεχομένου για τους χρήστες
  • Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η socialmedia βελτιστοποίηση (socialmediaoptimization) που αποτελεί την επόμενη γενιά του Internet Marketing. Οι μηχανές αναζήτησης  (SearchEngines), δίνουν υψηλότερη συνάφεια στις επιχειρήσεις που είναι συνδεδεμένες μέσω διαφορετικών  socialmedia καναλιών (multi-channelmarketing)το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την υψηλότερη τοποθέτηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO)