ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ / ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Λοιπά Social Media

15/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


  1. YouTube: η δύναμη της εικόνας
    Πολλοί προτιμούν το YouTube, μια από τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης στον κόσμο, με τον μεγαλύτερο σε αριθμό videos από κάθε άλλη πλατφόρμα. Το ότι ανήκει στη googleδεν είναι άνευ σημασίας αφού απολαμβάνει των προηγμένων υπηρεσιών που διαθέτει. Το πλεονέκτημα είναι ότι  τα videos του YouTube εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα στις αναζητήσεις και ότι η στόχευση που προσφέρει το YouTube για τη προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών, λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά για τις επιχειρήσεις, γιατί αντλεί πληροφορίες και από την συμπεριφορά των χρηστών στο YouTube, και από τις αναζητήσεις τους στην Google.

    Το κανάλι αυτό είναι χρήσιμο για την παρουσίαση video των χώρων του ξενοδοχείου, σημαντικών εκδηλώσεων που έχουν γίνει, τη παρουσίαση μπουφέ, κ.ά

    Αποτελεί το πιο διαδομένο μέσο για παρακολούθηση video παγκοσμίως, με παρουσία σε 56 χώρες και εμφάνιση σε 61 γλώσσες. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 1 δις. χρήστες επισκέπτονται το μέσο κάθε μήνα, ενώ το 70% της κυκλοφορίας σε αυτό προέρχεται από χώρες εκτός ΗΠΑ (στοιχεία 2013 – YouTube).

  2. Pinterest: η πλατφόρμα για τις ωραιότερες φωτογραφίες της επιχείρησης/προϊόντων
    Σύμφωνα με την έρευνα της Shopify για το διαδικτυακό εμπόριο μέσω socialmedia, ο αριθμός των παραγγελιών μέσω Pinterest έχει αυξηθεί κατά 79% από πέρυσι, με τον μέσο όρο αξίας της παραγγελίας να αποτιμάται σε περίπου $60. Το Pinterest είναι επίσης το πιο «κινητό» κοινωνικό δίκτυο, που αντλεί το 64% της κίνησής του από προγράμματα περιήγησης (mobilebrowsers) για κινητά τηλέφωνα/ταμπλέτες. Δεδομένα από Shareaholic έδειξαν επίσης ότι το Pinterest προσελκύει περισσότερη κυκλοφορία στο διαδίκτυο από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο.

    Αν και το Pinterest δεν φαίνεται αμέσως ως ένα σπουδαίο εργαλείο παραγωγής πωλήσεων, μπορεί να εξελιχθεί σε έναν από τους καλύτερους τρόπους για την προβολή της επιχείρησης, των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Η εξάπλωσή του περιεχομένου Pinterest από χρήστη σε χρήστη είναι τόσο εύκολη, που χρειάζεται μόνο ένα pin (καρφίτσα) για να την καρφιτσώσετε στον πίνακά σας. Αν το χρησιμοποιήσετε σωστά θα έχετε οφέλη από την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας, αφού δε χρειάζεται να προωθείτε μόνο φωτογραφικό υλικό που προέρχεται από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αρκεί να ακολουθήσετε τις τάσεις της εποχής και να δημιουργήσετε μια βάση δεδομένων με φωτογραφίες, οι οποίες θα δηλώνουν την προσωπικότητα της επιχείρησης και μια εικόνα του lifestyle στο οποίο εστιάζει το προϊόν σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις καλύτερες φωτογραφίες των πελατών και «φίλων» σας στα socialmedia.

    To Pinterest είναι πολύ αγαπητό στις γυναίκες και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι αυτές διαθέτουν περισσότερο χρόνο για καταναλωτικές δαπάνες, είναι κάτι που οι διαφημιστές εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο. Αν η επιχείρησή σας στοχεύει σε γυναικεία πελατεία, τότε το Pinterest είναι ένα από τα πιο κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα, ώστε η «αφήγηση» και η εικόνα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας να φτάσει καλύτερα στα αυτιά τους.

    Συμβουλές για επιχειρηματική αξιοποίηση του Pinterest

    Σας δίνουμε, παρακάτω, δέκα συμβουλές για να χρησιμοποιήσετε το Pinterestεπωφελώς για την επιχείρησή σας:

    Βάλτε την επιχείρησή σας στο Pinterest: Συμπεριλάβετε το όνομα και τη διεύθυνση της επίσημης ιστοσελίδας σας στη σελίδα προφίλ του Pinterest, και συνδέστε τις σελίδες σας στο Facebook και το Twitter για αυξημένη ορατότητα της επιχείρησης σας. Δώστε προσοχή στα επεξηγηματικά κείμενα των Pinsσας: αν το περιεχόμενο είναι από τον ιστότοπό σας ή είναι repinningαπό κάπου αλλού, εξηγείστε πώς συνδέεται με την επιχείρηση σας ή γιατί είναι χρήσιμο για τους πελάτες σας αναφέροντας την φίρμα σας και τη διεύθυνση του ιστοτόπου σας.

    Κάντε τον ιστότοπο σας φιλικό προς το Pinterest: Πριν ξεκινήσετε το «καρφίτσωμα»πρωτότυπου περιεχόμενου στο λογαριασμό της επιχείρησής σας στο Pinterest, θα θέλετε να κάνετε εύκολο για τους άλλους χρήστες Pinterest να «καρφιτσώνουν» άρθρα και εικόνες από τον ιστότοπό σας, χρησιμοποιώντας μια επέκταση του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιείτε για το Pinterest. Μπορείτε επίσης να  βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας για χρήση RichPins (βίντεο, ταινία, άρθρο, προϊόν, τόπος). Μην περιμένετε οι χρήστες να γνωρίζουν ποιό περιεχόμενο να «καρφιτσώσουν»: διευκολύνετε τους προσθέτοντας κουμπί PinIt στο περιεχόμενο του ιστότοπου και των σελίδων σας στα κοινωνικά δίκτυα που είναι ιδιαίτερα ελκυστικό οπτικά. Θα πρέπει επίσης να προσθέσετε ένα κουμπί Followme (ακολουθείστε με) σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε οι πελάτες και οι επισκέπτες σας να μπορούν να σας βρουν εύκολα παντού. Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στις οδηγίες  που δίνει τοPinterest για το πώς να δημιουργήσετε κουμπιά για την ιστοσελίδα σας.

    Δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για καρφίτσωμα: Όπως και στα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, θέλετε η σελίδα της επιχείρησής σας στο Pinterest να είναι ένας συνδυασμός πρωτοτυπου και ξένου περιεχομένου, με έμφαση στα αντικείμενα και φωτογραφίες που «καρφιτσώθηκαν» από τον ιστότοπό σας. Το ότι η επιχείρηση σας έχει προφίλ στο Pinterest θα σας δώσει επιπλέον κίνητρο για να δημιουργήσετε πρωτότυπο ά ελκυστικόοπτικά περιεχόμενο.

    Απαιτήσεις Pinterest για φωτογραφίες/οπτικό υλικό: Αν έχετε βελτιστοποιήσει τον ιστότοπό σας για το διαδίκτυο, αλλά το Pinterest εξακολουθεί να μην εμφανίζει τις εικόνες σας, ελέγξτε τις διαστάσεις σας. Το Pinterest δεν επιτρέπει εικόνες με ύψος ή πλάτος μικρότερο από 80 εικονοστοιχεία. Οι βέλτιστες αρχικές διαστάσεις της εικόνας είναι 600 επί 800 pixels, που μπορεί να μειωθεί σε  περίπου 192 επί 256 στο Pinboard. Έχοντας ακριβείς διαστάσεις, οι φωτογραφίες και άλλο υλικό σας θα έλκουν ευκολότερα τη προσοχή των χρηστών, οδηγώντας σε περισσότερα κλικ στο site της επιχείρησής σας.

    Γνωρίστε τις κατηγορίες Pinterest: Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν περιεχόμενο στοPinterest σε περισσότερες από 24 κατηγορίες. Γνωρίστε αυτές που είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σας, π.χ.τέχνη, αρχιτεκτονική, συνταγές, τόποι, γιορτές και εκδηλώσεις, γάμοι, κ.ά.  Εξετάστε αν το περιεχόμενό σας ταιριάζει σε μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του Pinterest. Πέρυσι, οι δημοφιλείς κατηγορίες ήταν αυτές των εσωτερικών χώρων, ακολουθούμενη από συνταγές, τρόφιμα, γάμους και μόδα. Μόλις καταλήξετε στις κατηγορίες που ταιριάζουν με την επιχείρησή σας, θυμηθείτε να κατηγοριοποιήσετε κάθε Pinboard που δημιουργείτε, ώστε οι χρήστες να ανακαλύπτουν εύκολα το περιεχόμενο σας.

    «Καρφιτσώστε» (Pin) περιεχόμενο χρήσιμο για τους πελάτες και τους χρήστες:  Στους χρήστες του Pinterest αρέσει να μαθαίνουν καινούρια πράγματα, και έχετε μια μοναδική ευκαιρία να μοιραστείτε μαζί τους τις γνώσεις σας σχετικά με τον τομέα εμπειρίας σας: τον τόπο σας, τις ωραιότερες παραλίες του νησιού σας, από πού θα προμηθευθούν κατσικίσιο τυρί ή φρέσκα αυγά κατευθείαν από την πηγή.

    «Καρφιτσώστε» (Pin) τους πελάτες σας:  Το Pinterest προσφέρει πολλές ευκαιρίες  για την αναγνώριση των πελατών σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με τη δημιουργία Πινάκων (Boards) που αφηγούνται επιτυχίες των πελατών σας, ή μοιράζονται εμπειρίες των πελατών σας. Αυτά τα Pinsμπορείτε να τα βάλετε σε ένα Board μόνα τους καθώς είναι ένας ωραίος τρόπος να δείξετε με μαρτυρίες πελατών πόσο εκτιμούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και πώς τα/τις χρησιμοποίησαν.

    «Καρφιτσώστε» σαν ομάδα: Το Pinterest επιτρέπει στους χρήστες να προσθέσουν άλλους χρήστες στους Πίνακες (Βoards), ενθαρρύνετε λοιπόν τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες σας να προσθέτουν  περιεχόμενο που βρίσκουν ενδιαφέρον, ή ζητείστε τους να αρχίσουν δικό τους Board. Το προσωπικό και οι συνεργάτες σας δεν είναι μόνον οι καλύτεροι υποστηρικτές της επιχείρησης σας, αλλά μπορεί να μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα με τους πελάτες σας. Το Pinterest μπορεί επίσης να βοηθήσει την επιχείρησή σας να προβάλει την κουλτούρα  της επιχείρησης, να επιβραβεύσει τους υπαλλήλους και να προσελκύσει νέους. Επίσης, εάν η εταιρεία σας π.χ. προσέφερε τρόφιμα για διανομή σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, αν συμμετείχε σε μια αιμοδοσία, στο ράλλυ Αιγαίου, γιατί να μη φτιάξετε ένα Πίνακα και να καρφιτσώσετε φωτογραφίες από τη δραστηριότητά σας; Οι πελάτες εκτιμούν το ανθρώπινο πρόσωπο μιας επιχείρησης.

    To Pinterest είναι πολύ αγαπητό στις γυναίκες και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι αυτές διαθέτουν περισσότερο χρόνο για καταναλωτικές δαπάνες, είναι κάτι που οι διαφημιστές εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο. Αν η επιχείρησή σας στοχεύει σε γυναικεία πελατεία, τότε το Pinterest είναι ένα από τα πιο κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα, ώστε η «αφήγηση» και η εικόνα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας να φτάσει καλύτερα στα αυτιά τους.

    Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής συνέργιας με χρήση κάθε σύγχρονου εργαλείου επικοινωνίας με επίκεντρο τα κοινωνικά δίκτυα,όπως παρουσιάζεται σττο παρακάτω σχήμα.

    image10_F-634536160.png

Συνολική προσέγγιση επικοινωνίας με τους πελάτες με επίκεντρο τα socialmedia