ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ / ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ειδικότερα, ποια είναι η συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (socialmedia) στην προβολή;

15/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  έχουν αναπτυχθεί την τελευταία 5ετία με γεωμετρική πρόοδο σε παγκόσμια κλίμακα  ενώ για τον τουρισμό αποτελούν πια το μοναδικό μέσο πληροφόρησης και επιλογής ταξιδιωτικού προορισμού (destination) και καταλύματος, εστίασης, αξιοθέατων κ.α. Σημαντικές  πλατφόρμες έχουν αναπτυχθεί και με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις η διάδοση τους είναι αστραπιαία με αποτέλεσμα να βρεθεί «έξω από τον χορό» όποιος επιχειρηματίας τις αγνοήσει. (socialmedia, εναλλακτικοί τρόποι διαφήμισης, κινητή τηλεφωνία και υπηρεσίες androidκλπ)

image9_F749981756.png

Μερίδια Αγοράς των διαφόρων socialmedia

Οι εφαρμογές που ισχύουν στη σημερινή συγκυρία έχουν ως ακολούθως:

  • Βlog:  οι προσωπικές απόψεις

    Παλιότερα θεωρούσαμε ότι αν μια επιχείρηση δεν έχει ιστότοπο (website),  είναι σαν να “μην υπάρχει”. Σήμερα η έλλειψη παρουσίας θεωρείται προβληματική. Αρκεί όμως ένας ιστότοπος; Σήμερα τοwebsite δεν μπορεί να καλύψει ικανοποιητικά τις ανάγκες της επιχείρησης, και πλέον χρησιμοποιούνται και άλλες πλατφόρμες και όλο και συχνότερα ένα blog. 

    Ένα website,  για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις αποτελεί την onlineμορφή του ενημερωτικού φυλλαδίου της επιχείρησης. Έχει τις βασικές πληροφορίες:  ποιοι είμαστε,  το ιστορικό,  πελατολόγιο,  υπηρεσίες και προϊόντα,  που θα μας βρείτε,  πως θα μας βρείτε,  κλπ.  Σήμερα όμως, το περιεχόμενο αυτό θεωρείται ανεπαρκές.

    Οι νέες συνθήκες της αγοράς, οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές,  οι διάφοροι τρόποι που αναζητά, βρίσκει και αγοράζει κάποιος προϊόντα,  τα νέα δεδομένα στο χώρο του διαδικτύου,  αλλά και η μεγάλη επιρροή και συνεχής άνοδος των socialmedia, είναι στοιχεία που καταδεικνύουν ότι  ένα website δεν αρκεί πλέον για να καλύψει πολλές και διαφορετικές ανάγκες. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αρχίσετε ένα blog, αν δεν έχετε ήδη ένα. Τι είναι όμως το blog? Eίναι μια πλατφόρμα που σας επιτρέπει να συντάσσετε, να διορθώνετε κείμενα, να ανεβάζετε φωτογραφίες και βίντεο ή άλλο υλικό π.χ. μια παρουσίαση σε powerpoint. Tι μπορείτε να γράψετε σε μια ανάρτηση blog; σκέψεις, εμπειρίες, ιστορίες, γεγονότα, κάτι που αφορά στην επιχείρηση σας π.χ. τις ετοιμασίες για το λανσάρισμα νέου προϊόντος, τις προετοιμασίες για ένα σημαντικό γεγονός στο ξενοδοχείο σας π.χ. ένα συνέδριο ή κάτι παρόμοιο. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για νααρχίσετε:

  • Το blog προσφέρει κάτι πολύ σημαντικό: σας δίνει την δυνατότητα άμεσης και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους πελάτες σας,  την “αγορά” στην οποία απευθύνεστε,  τους συναδέλφους σας,  ακόμα και τους προμηθευτές σας.
  • Δίνετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να σχολιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας,  να πουν  τι τους αρέσει και τι όχι στην επιχείρηση σας. Μπορούν να σχολιάσουν και να συζητήσουν μεταξύ τους. Μπορείτε να συγκεντρώσετε πολύ χρήσιμες απόψεις, που θα σας βοηθήσουν να διορθώσετε λάθη, παραλείψεις, να βελτιώσετε τις παροχές σας προς τους πελάτες σας. Το blogδίνει την δυνατότητα στους αναγνώστες σας, να κάνουν ανώνυμα σχόλια και έτσι να μάθετε τι ακριβώς πιστεύουν για την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Απαντήστε ευγενικά σε όλα ακόμη και όταν σας φαίνονται άδικα ή προσβλητικά.
  • Ένα blog είναι πιο προσωπικό από ένα website. Βάζει στο προσκήνιο τον συντάκτη, τον άνθρωπο και όχι την εταιρεία, βοηθά δε και η γλώσσα που χρησιμοποιείται η οποία είναι πιο απλή και άμεση από τη γλώσσα των επιχειρήσεων. Μπορείτε να αναδημοσιεύσετε άρθρα των πελατών σας με τις ταξιδιωτικές τους εντυπώσεις από το νησί σας, χρήσιμες συμβουλές για τη διαμονή στο νησί σας, τοπικές συνταγές μαγειρικής, τοπικές παραδόσεις, κ.ά.     
  • Ένα blog μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό μέσο προβολής και μάρκετινγκ της επιχείρησης σας. Μπορείτε να γράψετε μικρά κείμενα σχετικά με τα προϊόντα και υπηρεσίες σας,  να εκφράσετε την άποψη σας για θέματα που αφορούν τον κλάδο σας,  να δείξετε νέους τρόπους χρησιμοποίησης των προϊόντων σας. Δείχνετε ότι γνωρίζετε τον επαγγελματικό σας χώρο, ότι είσθε αξιόπιστος, μπορείτε να δώσετε λύσεις. 
  • Έχοντας blog δείχνετε στους πελάτες σας ότι προσπαθείτε για καλύτερη επικοινωνία μεταξύ σας.  Δείχνετε ότι παρακολουθείτε τ τις εξελίξεις, ότι έχετε άποψη.


Υπάρχει ακόμη ένας πολύ σημαντικός λόγος: η Google που διαθέτει επίσημους μηχανισμούς παρακολούθησης της δραστηριότητας στο διαδίκτυο, όταν κατά διαστήματα παρατηρεί ότι δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό ή νέο στον ιστότοπό σας, τότε η θέση του websiteσας στην κατάταξη εμφάνισης στη λίστα του Googleδε βελτιώνεται. Αντίθετα θα αρχίσει να κατεβαίνει θέσεις.  Ένα blog που ανανεώνεται συνεχώς σε τακτικά διαστήματα ή του οποίου τα άρθρα αρέσουν στους αναγνώστες ώστε να τα μοιράζονται με άλλους,   κρατά το websiteσας ψηλά στην κατάταξη.  Κάποιες εταιρίες επιλέγουν δημοφιλείς blogger, podcaster και γενικά ανεξάρτητους παραγωγούς περιεχομένου που έχουν διαμορφώσει πολυάριθμο και πιστό αναγνωστικό κοινό να μείνουν στο ξενοδοχείο τους ή να δοκιμάσουν τα προϊόντα τους και να γράψουν τις εντυπώσεις τους.