ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ / ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Υπάρχει τρόπος να προσελκύσουμε πελάτες εκτός τουριστικής περιόδου (σεζόν);

15/02/2016 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Οι επιχειρηματίες που εξαρτώνται από τον τουρισμό δεν θα πρέπει να εφησυχάζουν ακόμη και αν έχουν μια καλή σεζόν. Ειδικά για τον λόγο αυτό,το επόμενο βήμα είναι να εξετάσουν πως θα επιμηκύνουν αυτήν την περίοδο. Το Ελληνικό κλίμα βοηθά να αρχίσει η θερινή σαιζόν πολύ νωρίς και να τελειώσει αργά. Θερμοκρασίες 20-25οCτην περίοδο Μαρτίου-Μαΐου και Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου είναι ιδανικές για τουρισμό. Οι επισκέπτες μπορούν άνετα να αποφασίσουν μια εκδρομή, πεζοπορία, βόλτα στο λιμάνι ή στα χωριά που το καλοκαίρι λόγω ζέστης δεν θα επέλεγαν. Στη χώρα μας διατηρούμε ακόμη πολλές τοπικές γιορτές, πανηγύρια, έθιμα κ.α. Σε συνεργασία με άλλες μονάδες της περιοχής σας, με το Δήμο σας, τα σχολεία, τα μουσεία και άλλους φορείς, μελετήστε τις γιορτές, τα έθιμα, τις παραδοσιακές εργασίες και τα πανηγύρια του τόπου σας. Μπορείτε να σχεδιάσετε ελκυστικά προγράμματα μικρών ή και μεγαλύτερων αποδράσεων στην ευρύτερη περιοχή με βάση το ξενοδοχείο σας, συνοδεύοντάς τα π.χ. με πρόγραμμα εκπτώσεων για συγκεκριμένες ημερομηνίες  και ενημερώστε όλους τους πελάτες σας.

Ειδικότερα:

  • Βρείτε τα πλέον αξιόλογα γεγονότα, σε περιόδους εκτός σεζόν, π.χ. το άνοιγμα  των βαρελιών με το φρέσκο κρασί της χρονιάς,  απόσταξη τσίπουρου, πηλοπλαστική, κέντημα, συναυλία ενός σημαντικού καλλιτέχνη, τοπικές γιορτές, καρναβάλι,  κ.α. Καταρτίστε ένα εορταστικό πρόγραμμα που θα δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη όχι μόνον να μάθει για τα τοπικά έθιμα αλλά και να γνωρίσει τους τόπους, τα προϊόντα, τα παλιά επαγγέλματα, τα εργαλεία, την ιστορία, τους ανθρώπους της περιοχής σας. Ένα τέτοιο παράδειγμα από την ηπειρωτική Ελλάδα είναι οι Δρόμοι του Κρασιού της Β. Ελλάδας, που διασυνδέουν περιοχές, αμπελώνες, επισκέψιμα οινοποιεία, εστιατόρια και ταβέρνες, ξενοδοχεία και ξενώνες, καταστήματα με παραδοσιακά προϊόντα, αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία και χώρους με εναλλακτικές δραστηριότητες σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. Παρόμοια προγράμματα-προσαρμοσμένα σε νησιωτικό περιβάλλον- με βάση τον πολιτισμό, την αρχαιολογία, την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, κ.ά. μπορούν να σχεδιασθούν για τις Κυκλάδες.

  • Τέτοια ή αντίστοιχα  προγράμματα μπορούν να έχουν ως επιπλέον βασικό συνδετικό  χαρακτηριστικό την ποιότητα. Σε αρκετές τουριστικές περιοχές της χώρας, οι τοπικές επιχειρήσεις τουρισμού (ξενοδοχεία, ξενώνες, εστιατόρια, αναψυκτήρια, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, τυροκομεία, οινοποιεία, γραφεία ταξιδιών,κ.ά.) σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς π.χ. δήμους, περιφέρεια συνήψαν Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας (Τ.Σ.Π.) για την ποιοτική τουριστική αναβάθμιση της περιοχής. Τα σύμφωνα αυτά προβλέπουν α. δέσμευση των συμμετεχόντων σε συγκεκριμένους κανόνες ποιότητας όσον αφορά στα προϊόντα που πωλούν και στις υπηρεσίεςπου παρέχουν και β. υποστήριξη από τους τοπικούς φορείς και τη τοπική κοινωνία. (π.χ. Τ.Π.Σ. περιοχής Λίμνης Πλαστήρα http://www.limniplastira.gr/el/%CE%B7-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1.html ή Τ.Π.Σ. Κρήτης) http://miakriti.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=458:031010-02&catid=55:anaptixi&Itemid=528)

Κατάλογος Τ.Σ.Π. παρατίθεται στη συνέχεια:

image8_F156074820.png
Τοπικά σύμφωνα και δράσεις ποιότητας

Η εξοικείωση του επισκέπτη με περιοχές εκτός της τουριστικής ζώνης, η ανακάλυψη διαδρομών, μνημείων φυσικού κάλλους, προϊόντων, η επικοινωνία με τους κατοίκους είναι αυτά που δημιουργούν δεσμό με τον τόπο. Σχεδιάστε λοιπόν προγράμματα μίνι διακοπών γύρω από μια εκδήλωση του τόπου σας, εκτός θερινής περιόδου, προτείνετε προσφορές για τους πελάτες που θα κλείσουν νωρίς. Ενημερώστε τους πελάτες σας με ένα mail, «ανεβάστε» στον ιστότοπο και στους λογαριασμούς κοινωνικώνδικτύων (socialmedia) που χρησιμοποιείτε τις προσφορές και την ενημέρωση για την εκδήλωση, χρησιμοποιείστε τα μέσα που σας παρέχει το διαδίκτυο για να ενημερωθείτε αν και πόσοι επισκέπτες «είδαν» την ανακοίνωση σας, για να την προωθήσετε σε περισσότερους χρήστες του διαδικτύου