ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ / ΑΡΧΕΙΟ / ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ / Π.Π. ΙΣΤΟΣ

Ηλιότοπος Α. Ε. - Οινικός Τουρισμός στη Σαντορίνη

05/02/2007 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Η εταιρεία ΗΛΙΟΤΟΠΟΣ Α.Ε. ξεκίνησε αρχικά να δραστηριοποιείται στον ξενοδοχειακό τομέα με το ξενοδοχείο «ΗΛΙΟΤΟΠΟΣ» και ακολούθησε στο χώρο παροχής τουριστικών υπηρεσιών με εξειδίκευση στη διοργάνωση συνεδρίων και ταξιδιών κινήτρων (incentives).

 

Το ξενοδοχείο «Ηλιότοπος» βρίσκεται στο Ημεροβίγλι, στο ψηλότερο σημείο της καλντέρας της Σαντορίνης. Πρόκειται για ένα σύνολο μονώροφων και διώροφων σπιτιών, χτισμένων με προσήλωση στις επιταγές της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Σαντορίνης, πάνω στα θεμέλια των παλιών κτισμάτων. Λειτουργεί από το 1990 και είναι χαρακτηρισμένο ως «παραδοσιακό» από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού.

 

Η διοίκηση της εταιρείας, έχοντας στο ιστορικό της έναν αξιόλογο αριθμό καινοτομικών δραστηριοτήτων σε θέματα που αφορούν την εστίαση, τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις οινικού ενδιαφέροντος, πρότεινε - στα πλαίσια του προγράμματος «ΙΣΤΟΣ» - την ανάπτυξη του «οινικού τουρισμού» στη Σαντορίνη, μια εκ των γνωστότερων οινοπαραγωγικών  περιοχών της Ελλάδας, καθώς διαθέτει ένα διάσημο αμπελώνα και παράγει εξαιρετικά κρασιά. Με τον όρο «οινικός τουρισμός» εννοείται η προσέλκυση τουριστών που ενδιαφέρονται είτε επαγγελματικά, είτε ερασιτεχνικά για την καλλιέργεια της αμπέλου, την παραγωγή, την κατανάλωση και την απόλαυση του κρασιού.

 

Η υλοποίηση του παραπάνω έργου ολοκληρώθηκε στα πλαίσια της χρηματοδότησης του προγράμματος «ΙΣΤΟΣ» με την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού και ειδικών εγκαταστάσεων για την άρτια διεξαγωγή συνεδρίων και εκδηλώσεων γευσιγνωσίας κρασιών στον χώρο του ξενοδοχείου. Επίσης, διεξήχθη μελέτη για την κατάρτιση ειδικών προγραμμάτων για τους «οινικούς» τουρίστες με γευστικές δοκιμές στο ξενοδοχείο και σε άλλους χώρους της Σαντορίνης. Για την προώθηση του νέου τουριστικού προϊόντος, σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε έντυπο υλικό, το οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά την συμμετοχή της επιχείρησης σε φημισμένες εκθέσεις τουρισμού. Τέλος, δημιουργήθηκε ιστοσελίδα, οι επισκέπτες της οποίας μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πλήθος υπηρεσιών και πληροφοριών, με τελικό στόχο τη διαφήμιση και την προώθηση του τουριστικού αυτού προϊόντος.

 

Η διοργάνωση εκδηλώσεων γευσιγνωσίας κρασιών σε συνδυασμό με την ιστορία της Σαντορίνης στην παραγωγή μοναδικών οίνων λόγω της ιδιαίτερης μορφολογίας της και των καλλιεργήσιμων ποικιλιών συνθέτουν ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο προσθέτει αξία στο τουριστικό προϊόν και προσθέτει διαφοροποίηση στους επισκέπτες του ξενοδοχείου. Η ανάπτυξη του «οινικού τουρισμού» συμβάλλει ήδη στην επέκταση των εργασιών της εταιρείας και στην απόκτηση μιας καλύτερης θέσης στην τουριστική αγορά της Σαντορίνης. Παράλληλα η καθιέρωση του «οινικού τουρισμού» στο νησί θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της καινοτομίας τόσο στον τουριστικό κλάδο στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όσο και σε εθνικό επίπεδο.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ξενοδοχείο «Ηλιότοπος» της Σαντορίνης απέσπασε τα δύο πρώτα βραβεία Philoxenia Tourism Awards στις κατηγορίες: το ξενοδοχείο με το καλύτερο πρωινό και το πιο ρομαντικό ξενοδοχείο, τα οποία απονεμήθηκαν για πρώτη φορά φέτος στο πλαίσιο των εγκαινίων της 22ης Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης Philoxenia της Θεσσαλονίκης, στις 16 Νοεμβρίου 2006.