ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Διαθέσιμο το Μητρώο POS για τις επιχειρήσεις - Υποχρέωση δήλωσης POS

Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα διορθώσεων και συμπληρώσεων στο Μητρώο POS

26/10/2023 πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΥΚΛΑΔΩΝ


Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα διορθώσεων και συμπληρώσεων στο Μητρώο POS. Υπενθυμίζεται ότι το Μητρώο POS έχει δημιουργηθεί με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ λαμβάνει από τους παρόχους POS.

Έως και τις 31/10/2023, οι επιχειρήσεις, μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Στοιχεία Επιχείρησης, μπορούν -όπου απαιτείται- να διορθώσουν και να επικαιροποιήσουν την εικόνα των ενεργών POS, που διέθεταν κατά την 30/9/2023, δηλώνοντας τα POS, που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία, τα οποία έχουν αποσταλεί από τους παρόχους.

Διευκρινίζεται ότι ως ενεργό νοείται το POS, που δύναται να χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση συναλλαγών με κάρτα, ακόμα και όταν χρησιμοποιείται ή διατίθεται ως εφεδρικό, για την περίπτωση λειτουργικής βλάβης ή άλλης έκτακτης ανάγκης. Ταυτόχρονα, στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ, έχει δημιουργηθεί ειδική σελίδα για τη Διασύνδεση POS - Ταμειακών Συστημάτων, από την οποία επιχειρήσεις και λοιποί εμπλεκόμενοι (Λογιστές, Πάροχοι κλπ.) μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τις επιμέρους υποχρεώσεις κάθε εμπλεκομένου, τις διαθέσιμες επιλογές ταμειακών συστημάτων και POS, το χρονοδιάγραμμα και την εξέλιξη του έργου.

Πιο συγκεκριμένα με την απόφαση  Α. 1137/06-09-2023, συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και ορίζεται η διαδικασία της συνεχούς επικαιροποίησής του.

Ειδικότερα, τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API):

Χρόνοι διαβίβασης στοιχείων

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα: 

  1. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
  2. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
  3. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται:

  • από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για την υποβολή δήλωσης POS μπορείτε να επισκεφθείτε τον σύνδεσμο https://www.aade.gr/dimioyrgia-mitrooy-meson-pliromon-pos-ton-epiheiriseon

Επισυνάπτεται η σχετική νομοθεσία καθώς και Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ.


DOWNLOADS